شهر نیویورک دستور اولین واکسن ملی را برای شرکت‌های خصوصی – CBS نیویورک اعلام کرد


نیویورک (CBSNew York) – شهردار بیل دی بلازیو روز دوشنبه آنچه را که او دستور ساخت اولین واکسن این کشور برای شرکت های خصوصی خواند، اعلام کرد.

او گفت که ترکیب نوع Omicron و گردهمایی های تعطیلات او را مجبور به انجام اقدامات “جسورانه” کرده است. تنها سه هفته به شرکت ها فرصت می دهد تا مطمئن شوند که کارگرانشان واکسینه شده اند.

بیشتر بخوانید: دستور جدید واکسن شهر نیویورک بر کودکان 5 تا 11 ساله نیز تأثیر می گذارد

او در مصاحبه‌ای با MSNBC گفت: «ما در نیویورک تصمیم گرفته‌ایم از یک حمله پیشگیرانه استفاده کنیم تا واقعاً کاری جسورانه برای جلوگیری از رشد بیشتر کووید و خطراتی که برای همه ما ایجاد می‌کند انجام دهیم.

تماشا کنید: شهردار دی بلازیو دستور واکسن را برای شرکت های خصوصی اعلام کرد

دی بلازیو گفت که شهر قوانین خاصی را در 15 دسامبر، قبل از اجرایی شدن این دستور در 27 دسامبر، صادر خواهد کرد. او گفت که این برای کارمندان شخصاً اعمال می شود، اما هیچ جزئیاتی در مورد برنامه ارائه نمی دهد. او همچنین گفت که هیچ گزینه تست هفتگی وجود نخواهد داشت.

دکتر دیو چوکشی، کمیسر بهداشت شهر، گفت: «واکسن‌ها کار می‌کنند و واکسن‌ها کار می‌کنند، به‌ویژه زمانی که با تلاش‌هایی برای ایجاد اعتماد در ایمن‌سازی، ایجاد مشوق‌ها و بهبود دسترسی ترکیب شوند، همانطور که در نیویورک انجام دادیم.» ما آن را با کارکنان مراقبت های بهداشتی، کارکنان مدرسه و کارمندان بخش دولتی دیده ایم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که بخش خصوصی قدم برداشته و از آن پیروی کند.

واکسینه کردن افراد واکسینه نشده برای کنترل ما ضروری است. دکتر زیک امانوئل افزود: ما می دانیم که این اتفاق عمدا نمی افتد. “این جایی است که دستورات وارد می شوند. ما می دانیم که هیچ کس دوست ندارد مجبور به انجام کاری باشد. همه ما دوست داریم یک انتخاب داشته باشیم. به هر حال، ما آمریکایی هستیم، جایی که آزادی انتخاب ضروری است. اما وقتی این مشکل جمعی داریم که همه ما باید برای محافظت از همه واکسن بزنیم، باید دستوراتی داشته باشیم. “

شهر نیویورک قبلاً قوانین واکسن را بر کارمندان شهری تحمیل کرده بود، اما این اولین واکسن در نوع خود برای بخش خصوصی خواهد بود که بر 184000 تجارت تأثیر می گذارد. به گفته مسئولان، تاکنون 94 درصد کارگران شهری واکسینه شده اند.

این توصیه من به شهرداران، فرمانداران، مدیران عامل در سراسر کشور است. دی بلازیو گفت: از این ضمانت‌های واکسیناسیون استفاده کنید. هرچه جهانی تر باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که کارمندان بگویند، “باشه، وقت آن رسیده است، من این کار را انجام خواهم داد”، زیرا شما نمی توانید از یک صنعت به صنعت دیگر یا از یک شرکت به شرکت دیگر بروید. این چیزی است که باید جهانی باشد تا از همه ما محافظت کند.

برخی تعجب می کنند که آیا این امر بازگشت به منطقه تجاری مرکزی منهتن را که برای اقتصاد شهر بسیار مهم است، کند می کند.

مشاور شهر ایالتن آیلند، «در برانکس، با 15 درصد بیکاری، 28 درصد از ساکنان دیگر قادر به کار در 27 دسامبر نخواهند بود، از جمله 44 درصد از جوانان سیاه پوست، به دلیل دستور واکسیناسیون د بلازیو برای بخش خصوصی،» جو بورلی، رهبر جدید اقلیت جمهوری خواه در توییتی نوشت.

مارسیا کرامر از CBS2 از د بلازیو پرسید که آیا فکر می‌کند این مأموریت به این معنی است که کارگران کمتری از دورکاری دست می‌کشند و به دفتر باز می‌گردند.

“من فکر می کنم شما خواهید دید که افراد زیادی آن را پذیرفته اند. شما خواهید دید که بسیاری از مردم تصمیم می گیرند که زمان تزریق واکسن است. من واقعاً فکر می کنم که در پایان روز شاهد کمک واقعی خواهیم بود.»

شهردار گفت که او اوایل صبح با فرماندار کتی هوچول صحبت کرده و روز جمعه به شهردار منتخب اریک آدامز اطلاع داده است. این حکم تنها چند روز قبل از ترک پست دی بلازیو اجرایی می شود.

“[Eric Adams] همیشه گفته است که می‌داند در حال حاضر تهدیدهای فوری برای شهر ما وجود دارد و وظیفه شهردار حفاظت از نیویورکی‌ها است. دی بلازیو گفت: این مسئولیت تا آخرین لحظه بر عهده من است.

آدامز در بیانیه ای به CBS2 گفت: «شهردار منتخب زمانی که در سمت خود است، این دوره و سایر استراتژی های COVID را ارزیابی می کند و بر اساس علم، اثربخشی و توصیه های متخصصان پزشکی تصمیم می گیرد.

بیشتر بخوانید: شهرستان وستچستر وضعیت اضطراری را با دو برابر شدن تعداد بستری شدن در بیمارستان COVID-19 اعلام می کند

هوچول به درخواست CBS2 برای اظهار نظر پاسخ نداد.

لتیتیا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک، همچنین نامزد فرمانداری، گفت که از “اجبار واکسن با گزینه آزمایش” حمایت می کند.

یک دستور به تنهایی ما را از بحران خارج نمی کند، به ویژه زمانی که بدون نظر کارمندان و کارفرمایان اجرا شود. علم به ما می گوید که ما نیاز داریم که همه در مکان های عمومی ماسک بزنند. تست خانگی در دسترس؛ جیمز در بیانیه ای گفت و آگاهی واقعی سلامت در جوامع ما. از شهرداری به شهرداری دیگر نمی شود. ایالت نیویورک بالاخره باید رهبری را بر عهده بگیرد.

واکسن کووید

در همین حال، بورلی قول داد برای توقف حکم شکایت کند. اتاق بازرگانی بروکلین گفت که این می تواند به معنای اخراج کارکنان در این فصل تعطیلات باشد، و شراکت برای شهر نیویورک، کاترین وایلد به کرامر گفت که او متعجب است که آیا دی بلازیو در زمانی که تقریباً در آستانه خانه بود، کووید را سیاسی می کرد و به این دلیل که می خواست برای فرمانداری نامزد شود. .

رندی پیترز، رئیس اتاق بازرگانی بروکلین، دستور جدید را عملاً غیرقابل اجرا خواند.

تنها در بروکلین، 62000 کسب و کار کوچک وجود دارد. پیترز افزود، این رویارویی مشکل‌ساز بین کارفرمایان و کارکنان ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به اخراج کارکنان در طول تعطیلات شود که بسیار تاسف‌آور است.

“من فکر می کنم زمان اعلام شهردار و عدم مشورت با جامعه تجاری فقط وضعیت بسیار عصبی و بد را تشدید می کند. وایلد اضافه کرد که این کار را برای همه ما سخت‌تر می‌کند.

اما برخی از مشاغل خانوادگی کوچک که مستقیماً با مردم سروکار دارند، گفتند که هیچ مشکلی در این دستور نمی بینند.

“من مشکلی نمی بینم. من واکسینه شده ام. جی کاردینال گفت: من معتقدم این مسئولیتی است که همه باید داشته باشند.

کری کولی، مالک فروشگاه، وقتی از او پرسیده شد که آیا فکر می‌کند این تصدی بر سایر مشاغل تأثیر می‌گذارد، گفت: «امیدوارم این اتفاق بیفتد. من فکر می کنم یک سطح مسئولیت برای صاحبان مشاغل وجود دارد. ما باید از خود، کارمندان و مشتریانمان محافظت کنیم.

یواخیم آنیکگومز افزود: “این ایده خوبی است. برای همه خوب است که واکسینه شوند.”

این در حالی است که شهر نیویورک همچنین در حال گسترش دستور ایمن سازی برای غذاخوری، تناسب اندام و سرگرمی در داخل خانه است تا کودکان 5 تا 11 ساله را نیز شامل شود. از 14 دسامبر، کودکان در این گروه سنی باید حداقل یک بار تزریق را اثبات کنند.

سپس در 27 دسامبر، افراد 12 ساله و بالاتر به اثبات هر دو دوز نیاز خواهند داشت، به استثنای کسانی که واکسن جانسون و جانسون را دریافت کرده اند.

همچنین در 14 دسامبر، کودکان 5 تا 11 ساله حداقل به یک عکس برای شرکت در فعالیت های فوق برنامه “پرخطر” مانند ورزش، ارکستر، ارکستر و رقص نیاز دارند.

خبری دیگر نیست: مطالعه جدید نشان می دهد که همه گیری کووید-19 فشار خون افراد را افزایش داده است

دکتر چوکشی گفت که نرخ ابتلا در حال حاضر در بین کودکان 5 تا 11 ساله بالاترین است و از والدین خواست تا فرزندان خود را واکسینه کنند.