مقایسه ایکو تارا دنده ای با سایپا شاهین دنده ای (4)

خرید و قیمت روغن ترمز دوچرخه شیمانو مخصوص ترمزهای دیسکی روغنی - ترب در جدول زیر میتوانید اطلاعات کامل این دو ماشین را مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگیهای فنی شاهین و مقایسه با آن خودروهای دیگر، بهتر است مقاله مقایسه کوییک و شاهین را هم مطالعه کنید. همچنین، قبل از خرید، حتماً قیمت فروش بهمن موتور فیدلیتی توسط سایا خودرو را استعلام کنید و در نهایت تصمیمگیری نمایید. در کل بهتر است بهترین شرایط فروش اقساطی فیدلیتی ۱۴۰۲ را به تعویق نیندازید و در صورت امکان، با پرداخت نقدی یا خرید قسطی ماشین محبوبتان را خریداری کنید. در داخل شرایط برعکس میشود زیرا با اینکه شاهین خودروی جدیدتری است اما طراحی داخلی کاملاً قدیمی، ساده و بیروحی داشته و بسیار با چیزی که این روزها در خودروهای جدید جهان میبینیم فاصله دارد. خودروهای چینی همواره به ارائه آپشنهای بیشتر نسبت به رقبای هم قیمت معروف بودهاند و حالا که از محصولات کاملاً اقتصادی به تولید ماشینهای لوکس روی آوردهاند، لیست آپشنها تکمیلتر از همیشه پیش رویمان قرار گرفته است. تارا دنده دستی MT در کلاس ابعادی C قرار دارد و پژو ۲۰۷ در کلاس هاچبک فرانسوی قرار معرفی خودروی جدید چینی‌ها معروف به پورشه گلکسی E8 جیلی – آکادمی مالی مسعود میگیرد. همانطور که اطلاع دارید تارا نسخه فیسلیفت از پژو ۳۰۱ فرانسوی محسوب میشود، اما متاسفانه فرایند فیس لیفت با عجله انجام شده و طرح نهایی چهره تارا آنطور که بایدوشاید متعادل و امروزی به نظر نمیرسد.


خودرو دیگنیتی چرا که در روغنهای مختلف، مواد افزودنی متفاوتی وجود دارد و همچنین کیفیت ساخت روغنها یکی نیست و اضافهکردن یک روغن بیکیفیت میتواند کیفیت روغن دیگر را نیز کاهش دهد. شرایط رانندگی : این که پس از استفاده از این روغن موتور در چه شرایطی رانندگی خواهیدکرد، میتواند بر طول عمر روغن موتور شما تاثیر بگذارد. نکته دوم اینکه این موتور تا حدودی امتحانش را در بازار داخل و با شرایط آب و هوایی و بنزینهای وطنی پس داده و عملکرد نسبتاً قابل قبولی از نظر دوام داشته است. ضمن اینکه در این روزها که هزینههای نگهداری خودرو سر به فلک میکشد، داشتن یک محصول صفر کیلومتر گارانتیدار علیرغم افت قیمت ابتدایی میتواند ریسک کمتری نسبت به گزینههای دست دوم “حتی از برندهای به مراتب معتبرتر” داشته باشد.پیش فروش مرحله اول خودروی فیدلیتی انجام شد و حدود 1200 خودرو پیش فروش شدند. جدای از این با توجه به قیمت نسبتاً گران این محصول، مشتریان ممکن است رقبای دست دوم کرهای و ژاپنی نظیر توسان و اسپورتیج با سیستم دو دیفرانسیل و بازار دست دوم بهتر را به خرید این محصول گمنام چینی ترجیح بدهند.


محور اصلی وظیفه دارد نیروی تبدیلشده در گیربکس را که بهواسطه چرخ دندهها و یاتاقانها با شافت واسط مرتبط است، بهسوی میل گاردان یا دیفرانسیل هدایت کند. موتور سایپا که نیروبخش شاهین شده، در واقع همان موتور تیبا است که توربوشارژ روی آن سوار شده و البته اصلاحات دیگری هم روی آن صورت گرفته. بااینحال، طراحی داخلی تارا هنوز هم از شاهین بهتر بوده و کمی مدرنتر و سطح بالاتر به نظر میرسد. همان طور که می دانید از ان جایی که در موتورهای چند سوپاپ تعداد بیشتری سوپاپ وجود دارد، عملکرد و بهره وری آنها بهتر و بالاتر است. در واقع جتور یکی از زیر مجموعههای چری محسوب میشود که در ایران با نام فیدلیتی شناخته میشود. فیدلیتی پرایم یک کراساوور نسبتاً بزرگ است که در حال حاضر تنها در ۲ نسخه ۵ نفره (تیپ ۱) و ۷ نفره (تیپ ۲) تولید میشود و تنها تفاوت آنها در وجود ردیف سوم صندلی است. فراموش نکنیم که افزایش کیفیت روغن مورداستفاده، میتواند امتیازاتی داشته باشد.


روغن موتور سوخته و مصرفشده باید در یک مخزن جمع شود و در نهایت به دست شرکتهای تصفیهکننده و بازیافتکننده روغن برسد. در مورد مقایسه تارا با شاهین از نظر تجربه رانندگی و کیفیت سواری نیز باید گفت که کارکرد هر دو خودرو شبیه به هم است. در این پیش فروش قیمت نسخه 7 نفره 670 میلیون تومان و قیمت نسخه 5 نفره 655 میلیون تومان بود که هر خریدار می توانست طرح رینگ خودرو را انتخاب کند. حالت یا همان برای مواقعی است که قصد دارید دنده عقب بروید. محور کلاچ یا شافت ورودی که به هر دو اسم شناخته میشود محور گیربکس را تشکیل میدهد که به صورت یک دست در بخش ورودی محفظه گیربکس که چرخ دنده در آن قرار دارد اتصال دارد و با موتور خودرو از طریق کلاچ در ارتباط است. خودرو جتور چینی با نام مستعار فیدلیتی توسط گروه بهمن موتور در ایران معرفی و عرضه میشود. البته در سال 2019 یک موتور قویتر 1.6 لیتری هم برای جتور معرفی شده بود که انتظار میرفت گروه بهمن از آن نسخه برای نمونه عرضه شده در کشور استفاده کند اما با این حال موتور 1.5 لیتری انتخابی هم یک مزیت دارد و آن اینکه با پیشرانه مورد استفاده در چری آریزو و تیگو یکسان است. ​&;.