دستور واکسن LA COVID-19 ممکن است اعمال شود



یک قاضی دیوان عالی درخواست سازمان آتش نشانی لس آنجلس را رد کرده است که خواستار صدور دستور موقت برای تعلیق دستور واکسن در شهر است.

دادستان شهر گفت که این حکم “پیروزی برای سلامت و ایمنی عمومی در لس آنجلس” است. مایک فویر در بیانیه ای گفت.

فوئر گفت: «دادگاه وضعیت اضطراری را که در آن قرار داریم و آسیبی که دستور واکسن می‌توانست ایجاد کند، تأیید کرد. جدا از این مورد، وجود نوع جدید و بسیار مسری اینجا در لس آنجلس بر اهمیت واکسیناسیون اولین پاسخ ما تأکید می کند – در واقع واکسیناسیون همه.

اتحادیه آتش نشانی در نوامبر شکایتی را تنظیم کرده بود و خواستار آن شده بود که دستور واکسن که قرار است از 18 دسامبر اجرایی شود، به تعویق بیفتد تا روند مذاکرات مناسبی انجام شود. اتحادیه خواستار یک ممنوعیت موقت بود که از اجرای این دستور جلوگیری کند.

«دادگاه در نظر دارد [United Firefighters of Los Angeles City Local 112] مری اچ استروبل، رئیس دادگستری لس آنجلس در حکم روز جمعه خود نوشت: «خسارات جبران ناپذیر لازم برای سپردن وظایف مقامات دولتی را نشان نداده است.

استروبل بعداً نوشت: «شواهد همچنین نشان می‌دهد که همه‌گیری COVID-19 تلفات قابل توجهی را بر آتش‌نشانان شهر وارد کرده و حتی منجر به مرگ دو نفر از اعضای آن شده است.

یکی از وکیل اتحادیه آتش نشانان استدلال کرده بود که اتحادیه مخالف دستور یا اعتبار مقررات نیست، اما شهر به روشی منصفانه مذاکره نکرده است.

دانا مارتینز، وکیل دادگستری، افزود که حدود 400 آتش نشان ممکن است اواخر این ماه به مرخصی بدون حقوق بپردازند. اتحادیه شکایتی را به شورای ارتباطات تجاری شهر لس آنجلس تسلیم کرده و خواستار صدور دستور موقت تا حل و فصل اختلاف شده است. این اتحادیه مدعی است که شهر با سوء نیت در مورد دستور مذاکره کرده است.

کارمندان شهرداری تا 18 دسامبر فرصت دارند برای معافیت از آژانس درخواست دهند و دلایلی که چرا نمی توانند واکسینه شوند را بیان کنند. عدم انجام این کار می تواند منجر به مرخصی بدون حقوق و از دست دادن شغل شود.

ماه گذشته، فردی اسکوبار، رئیس واحد آتش نشانی یونایتد لس آنجلس سیتی محلی 112، گفت که سازمان آتش نشانی لس آنجلس ممکن است شاهد از دست دادن سرمایه و ظرفیت کارکنان مشابه با کاهش بودجه بخش در فروپاشی اقتصادی سال 2008 باشد.

سخنگوی این اداره روز چهارشنبه گفت که این اداره در حال بررسی حادثه ای است که در آن یک آتش نشان پس از ارسال نامه ای برای رعایت مقام واکسیناسیون شهر “واکنش نامناسبی” نشان داد.

در ماه سپتامبر، یک گروه ویژه متشکل از 500 آتش نشان در لس آنجلس علیه شهر به دلیل درخواست آن مبنی بر واکسینه شدن کارگران لس آنجلس در برابر کووید-19 شکایت کردند.

Borgarfréttaþjónustan در این گزارش مشارکت داشت.