مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی مقابله با حجاب اسلامی و پیامدهای بین المللی

بخش پنجم و ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۷۵ بیان میکند: هر کس در انظار و اماکن عمومی و معابر علناً تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از 10 روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم میشود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست، ولی عفت عمومی را جریحهدار کند، فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد چادر شد. جامعه موظف است امنیت را در ابعاد مختلف برای افراد، فراهم کند و بخش عمده ای از این امر، بر عهده زنان می باشد و آنان با حفظ پوشش، به این امر، جامه عمل می پوشانند و اگر این حریم شکسته شود، ضمانتی برای سلامتی افراد وجود پوشش اسلامی ندارد. در آیه دیگری آمده است: «و هنگامی که کودکان شما به حد بلوغ رسیدند، باید برای ورود به خانه شما، اجازه بگیرند؛ چنان که مردان و زنانی که پیش از آنان بالغ شدند، اجازه می خواستند.

جدیدترین مدل شومیز

این پوشش، نزدیک ترین راه است برای این که آنان به عفت و حجاب، شناخته شوند و در نتیجه، مورد آزار فاسقان قرار نگیرند و خداوند، بسیار آمرزنده شومیز شهرزاد – فروشگاه اینترنتی نوین حجاب و مهربان است». 3. جمله «لایبدین من زینتهن الا لبعولتنهن اوابائهن» نیز دلالت می کند که آشکار کردن زینت، فقط برای شوهران و پدران و فرزندان و دیگر محارم جایز است. 1. جمله «لایبدین زینتهن» مطلق است و هر زینتی را که مورد توجه و رغبت دیگران است، شامل می شود و پوشیدن آن بر زن، واجب است. از پوشیدن ساده تا طراحیهای دستساز یا طرحهای گلی، این مدلها توانستهاند قلب زنان را به خود جلب کنند. رونقی و جوانسازی که به پوشیدن شومیز یقه خشتی آبی بخشیده میتواند آن را به یک گزینه پرطرفدار برای مهمانیها و مراسمهای رسمی تبدیل کند. همچنین اگر نظری دارید آن را از بخش دیدگاه مدل شومیز زنانه برای ما بنویسید. 2- پیش از وضع ماده 638 قانون مجازات اسلامی در سال 1375 ، ماده قانونی جرم عدم رعایت حجاب شرعی ماده چهار قانون ” نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهائی که استفاده از آنها در ملاعام خلاف شرع است یا عفت عمومی را جریحه دار کند ـ مصوب 1365 ” بود . با وجودی که یکی از آثار مفید حجاب اسلامی افزایش نیروی کار جامعه است؛ ولی عده ای مدعی اند که پوشش بانوان یکی از عوامل اصلی عقب ماندگی و انحطاط کشورهای اسلامی می باشد و باعث فلج شدن نیمی از نیروی کار جامعه است؛ چنان که وزیر معارف رضاشاه به وی می گوید: «امر مبارک را اطاعت می کنم.

قرآن آنان را به نحوه صحیح پوشش دستور میدهد، خداوند متعال به منظور حفظ عفت جامعه، حتی زنان مسلمان را از نمایان کردن بدن خود بر زنان غیر مۆمن نهی میکند.در روایات علت این امر، بی مبالاتی زنان غیر مۆمن در توصیف زنان مسلمان برای شوهران خود دانسته شده است.قرآن در آیهای دیگر زنان پیامبر را که باید سرآمد و الگوی زنان جامعه اسلامی باشند، از خودنمایی و ظاهر نمودن زیباییها در مقابل دیگران نهی میکند. خداوند احکام دین خود را که از نشانه های اوست، این گونه برای شما به روشنی بیان می کند و خداوند به احکامی که مورد نیاز شماست، داناست و آن چه برای شما مقرر می دارد، بر اساس حکمت اوست». در کشور ما جمع نیروهای محصل اعم از دانش آموز یا دانشجو بالغ بر بیست میلیون نفر می باشند و این یعنی حدود یک سوم کل افراد جامعه، پس بر مجریان تعلیم و تربیت کشور واجب است که جهت حفظ ارزش های اسلام و اشاعه فرهنگ حجاب به نسل نو اقدامات جدی تر از خود نشان داده و در شکل های مختلف در لا به لای کتب درسی ( علی الخصوص دختران ) به یادآوری و آموزش فرهنگ حجاب بپردازند، البته تعیین محتوای مطالب با توجه به ظرفیت های درک و فهم بر اساس سن و سال ، برعهده کارشناسان تعلیم و تربیت و اساتید حوزه و دانشگاه می باشد.

در آیه دیگری آمده است که بر زنانی که به خاطر زیادی سن، مردان به آنها توجه و رغبتی ندارند، اشکالی ندارد که لباس و حجاب را از خود دور نمایند؛ البته در صورتی که زینت هایشان را به گونه ای که محرک باشد، بر نامحرم آشکار نکنند. به مردان مؤمن بگو چشمان خود را از شرمگاه های دیگران فرو بندند و شرمگاه های خود را نیز از دید دیگران بپوشانند. مردى به نام ابوالسنابل پسر بعکک از قبیله بنى عبدالدار بر من وارد شد و وقتى مرا در آن حال دید به من ایراد گرفت که چرا آرایش کردى؟ روان شناسان معتقدند که زنان و مردانی که در تعویض لباس و انتخاب رنگ های متنوع وسواس دارند، جز جبران نقیصه ذاتی، کار دیگری نمی کنند، انتخاب لباس و نحوه پوشش و آرایش چهره، بیان گر بسیاری از مسائل است، با کمی بررسی می توان دریافت که حجاب، نشانه سلامت روحی افراد است.​&;&;​​!